0 Yerel SEO Uygulamaları

12 Haziran 2013 Çarşamba günü yazıldı.




Teknolojinin Gelişimi 

Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte, mobil iletişim oldukça büyük önem kazanmıştır. Özellikle akıllı telefonların getirdiği lokasyon bazlı uygulamalar ile, kullanıcı deneyiminin de büyük oranda değiştiğini söylemek zor olmaz. Ayrıca birçok kullanıcı için sosyal medyaya ek olarak lokasyon bazlı mecralar da giderek daha popüler hale gelmektedir.

Lokasyon bazlı aramalar, geleneksel aramalardaki anahtar kelimelerin aksine yalnızca bir kullanıcının yakınındaki mekanları görmesi şeklinde ya da bir anahtar kelimeyi arayan kullanıcının en yakınındaki sonuçları görmesi şeklinde gerçekleşir. Örneğin, çilingir arayan bir kullanıcı telefonundan bu aramayı gerçekleştirdiğinde, bulunduğu konuma en yakın çilingirleri görmek isteyecektir.

Google Maps ve SEO

Google için, algoritmalardan ve yöntemlerden önce gelen ve tüm teknik uygulamaların amacı olan konu, kullanıcılarının işlerine yarayacak sonuçları sunabilmektir. Dolayısı ile, birçok anahtar kelime Google tarafından “local intent” yani yerel amaçlı olarak sınıflandırılmaktadır. Bu anahtar kelimeler arandığında, kullanıcı bunu özellikle istemiş olmasa dahi Google Maps üzerinden ilgili olabilecek sonuçlar seo açısından avantajlı olarak sunulur.

Bu tip aramalarda kullanıcıların karşısına çıkabilmeniz için, mutlaka Google Maps’te yer almalısınız. Ayrıca foursquare ve bing gibi diğer lokasyon bazlı servislerde de mutlaka görünürlüğünüzün olması gereklidir. Bunlara ek olarak, ülkemizde çok popüler olan Mekanist adlı site ve mobil uygulama içerisinde de oluşturacağınız aktif bir hesap, yalnızca “local intent” aramalarında değil, uzun vadede diğer aramalarda da ilk sıralarda çıkmanızı sağlayabilir.

0 yorum

Yorum Gönder