1 Facebook Google'ı Geçti Alexa sıralaması

24 Eylül 2012 Pazartesi günü yazıldı.
Facebook Google'ı Geçti Alexa sıralaması

Merhaba arkadaşlar. Şuanda ilk gördüğümde inanamadığım ve söyleseler halâ daha inanamayacağım bir haberi sizinle paylaşmak istiyorum. Alexa toolbardan Dünya sıralamazında gezinirken Facebook'un google'ı geçtiğini gördüm ve gözlerime inanamadım. Tabiki böyle birşey elinde sonunda olacaktı ama bu kadar çabuk böyle bir olay beklemiyordum. Alexa toolbar'da 1.sırada google ve 2. sırada facebook bulunuyordu. Ama son baktığımda facebook'un 1. sırayı googledan aldığını ve google'nin 2. sıraya düştüğünü farkettim. Açıkçası bir 10 dakika sonra bu haberin nedenini anlamıştım ve facebook'un google'yi geçmesi kaçınılmazdı. Bunun sebebi ise googlede o kadar çok zaman geçirmiyoruz, Yani dünya üzerinde google sadece arama yaparken 2 belkide 3 saniyeliğine kullanılıyor, Fakat Facebook belkide sabahtan akşama kadar facebooktan çıkmayan kişiler var. Facebookta bu kadar zaman harcamak, Facebook'a bağımlı hale geldiğimizin bir göstergesi. Sonuç olarak Facebookta geçirdiğimiz zaman gerçekten çok fazla bu sayede facebook 1. sıraya gelerek googleyi geçti. 

1 yorum

Melisa Demirel dedi ki... @ 7 Ekim 2012 22:42

Alexa sıralamasını düşüren çeşitli faktörler var.
Edindiğim tecrübeye dayanarak herhangi bir sitenin Alexa toolbara sahip explorer ile uzun süre takip edilmesi sıralamayı bayağı düşürüyor.
Bizzat kendi blogumda http://yoncademirel.blogspot.com'da denedim ve çok kısa sürede 24.000.000 da 822.000 seviyelerine düştüm.

Yorum Gönder